Slobozia: Salonul de primăvară 2018
Miercuri, 9 mai, Salonul de primăvară și-a deschis porțile, la Centrul Cultural UNESCO „Ionel Perlea”, eveniment organizat de Uniunea Artiștilor Plastici, filiala Slobozia – Ialomița.
Manifestarea a reunit peste 20 de artiști, cu cele mai recente lucrări realizate, dezvăluindu-ne, astfel, câteva taine din atelierele de creație ale acestora, fie de pictură, sculptură, tapiserie sau grafică.
Marcela Smeianu, Mircea Gabriel Nistorescu, George Catalin Petre, Gabriel Manole, Simona Buzoianu, Cornelia-Camelia Ion, Viorica Petre, Gheorghe Petre, Vasile Aionesei, Ștefan Șerban, Olimpia Petrescu, Corneliu Ratcu, Maria Ionescu, Dan Stănease, Lavinia Rădulescu, Roxana Căluță, Nicolae Croitoru Capbun, Silviu Ioan Soare, Dorina Ichim, Marian Ciobanu au încercat să-și descopere, încă o dată, către privitori, către admiratorii de artă, fiecare lucrare expusă, de la „Omul pasăre”, „Mara”, „Iriși”, „Inflorescențe”, „Ghitarist” și până la „Kuroshawa” și „Metamorphosis”.
„Atunci când vizităm o expoziție, cu atât mai mult ca aceasta, prilejuită de Salonul de Primăvară, ne punem problema dacă artiștii care expun sunt cunoscuți publicului, fără să ne intereseze în mod deosebit evoluția artistică a fiecăruia, deoarece relația dintre artă și tehnologie și-a pus amprenta asupra operei lor, într-o măsură mai mică sau mai mare. De aici se nasc problemele ce au marcat în decursul timpurilor baza unor discuții și interpretări. Tocmai în această problematică au apărut germenii manierei contemporane. Totuși, dacă parcurgem evoluția artelor plastice de-a lungul timpului, lesne observăm că tehnologismul și suportul socio-economic au jucat un rol esențial în această zonă a dezvoltării artistice. Este esențial să privim opera de artă și din această perspectivă, a tehnologiei, deoarece societatea este beneficiarul, și ea ar fi aceea care ar trebui să își manifeste interesul și pentru arta plastică profesionistă”, preciza Gheorghe Petre, președintele UAPR Filiala Slobozia – Ialomița.
Criticul de artă Ana Amelia Dincă a subliniat că percepția asupra imediatului, asupra naturii sau asupra trăirilor interioare sunt toate interpretate conform unor norme bine stabilite de cele câteva școli de artă cu direcții specifice unde s-au format artiștii plastici expozanți, care își conștientizează rolul în societatea pentru care, la rândul lor, devin modele.